|
Wpływ hałasu na zdrowie ludzkie
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1653 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji z fizyki
SCENARIUSZ LEKCJI Z FIZYKI
Temat: WPŁYW HAŁASU NA ZDROWIE LUDZKIE.
Cele:
Uczeń: - wie, co to jest hałas, - zna źródła hałasu, - wie, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia człowieka, - rozumie, że to, co jest dla jednej osoby przyjemnością, dla innej może być hałasem, - umie przewidywać skutki związane z zjawiskiem hałasu, - umie zapobiegać wpływom hałasu na zdrowie.
Metody: praca w grupach, burza mózgów, dyskusja.
Środki dydaktyczne: arkusze papieru, flamastry, załącznik - poziomy głośności
PRZEBIEG LEKCJI:
Część wstępna: 1.Czynności organizacyjne. 2.Podanie tematu i celów lekcji. 3.Przedstawienie uczniom zasad pracy na lekcji.
Część realizacyjna: 4.Sformułowanie definicji hałasu. 5.Podział klasy na trzy zespoły. 6.Przydzielenie pracy zespołom ( każdy zespół otrzymuje inne zadanie do wykonania i zapisuje swoje propozycje na arkuszach papieru) a)Zespół 1 - Źródła hałasu. b)Zespół 2 - Skutki hałasu. c)Zespół 3 - Sposoby ochrony przed hałasem 7. Przedstawienie przez liderów wyników pracy grup i zawieszenie plakatów na tablicy. 8. Przyporządkowanie skutków hałasu do źródeł, a następnie przyporządkowanie sposobów ochrony przed hałasem do źródeł i skutków. 9. Przedstawienie przez nauczyciela poziomów głośności dźwięków ydawanych przez różne urządzenia i dopuszczalne normy hałasów - załącznik 10. Zwrócenie uwagi uczniom, że to co dla jednych jest przyjemnością, dla innych może być hałasem. Część podsumowująca: 11. Zaangażowania ekologów w walce z hałasem – burza mózgów. 12. Praca domowa Jak w Twoim domu możesz zmniejszyć hałasy mieszkaniowe?
Załącznik – poziomy głośności.
Zwykła rozmowa z odległości 1 m - 40 – 60 dB75 Hałas skrzyżowania docierający do mieszkania przez otwarte okno - 75– 90 dB Silnik elektryczny - 80 – 90 dB Motocykl - 75 – 90 dB Samochód osobowy - 65 – 75 dB Samochód ciężarowy - 80 – 95 dB Autobus - 80 – 90 dB Samolot odrzutowy - 110 – 130 dB Odkurzacz - 75 – 85 dB Młot pneumatyczny - 100 – 110 dB Radioodbiornik ( nastawiony głośno ) - 90 – 100 dB Maszyna do pisania - 65 - 75 dB
Dopuszczalne normy: a)Największa dopuszczalna wartość hałasu stacjonarnego działającego w sposób długotrwały - 90 dB. Poziom hałasów trwających krócej może przekroczyć tę wartość. b)Normy hałasów mieszkaniowych: - w dzień – 40 dB, - w nocy – 30 dB.
Opracowała: Elżbieta Jankowska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|